|
|
هم سامری زیاد شده است، هم گوساله و هم گوساله پرست
|
ماجرای فتنهی سامری، گوسالهسازی و گوساله پرست شدن مردم، در طول تاریخ تکرار میشود و امروزه هم سامری زیاد شده است، هم گوساله و هم گوساله پرست.
|
|
بسم الله الرحمن الرحیم قصص قرآن، که همه تاریخ انبیای الهی و اقوام موافق و مخالف آنهاست، صرفاً حکایت نیست، بلکه بیان حال و احوال گوناگون زندگیهای فردی و اجتماعی خودمان است که گذشتگان نیز غیر از این نبودهاند. لذا حکایتها، ضمن خبر صحیح از برهههای تاریخی، همه درس و حکمت و عبرت میباشد. از جمله این قصهها، قصهی غیبت کوتاه حضرت موسی علیهالسلام، فتنهی سامری و گوسالهپرست شدن جمع کثیری از مردمی است که پیش از آن به خدا ایمان آورده بودند. ماجرای فتنهی سامری، گوسالهسازی و گوساله پرست شدن مردم، در طول تاریخ تکرار میشود و امروزه هم سامری زیاد شده است، هم گوساله و هم گوساله پرست. فتنه سامری چند ویژگی داشت که اگر امروز دقت کنیم، در جهان و حتی اطراف خودمان نیز بسیار وجود دارد. از جمله این ویژگیها عبارتند از: اهداف: *- دشمنی و جنگ با خدا و دین خدا به عنوان «هدف» که در انحراف مردم تحقق مییابد؛ *- بدلسازی معبود و ساختن إلهی دروغین به جای الله جل جلاله برای پرستش مردم به عنوان «استراتژی». اما خود سامری و گوسالهسازیاش نیز ویژگیهای خاصی داشت، از جمله: *- سامری خودش، انسان احمق یا دیوانهای نبود، بلکه از نخبگان و فرهیختگان و نوابع امت موسی علیه السلام بود. حتی اهل معنا نیز بود، تا آنجا که قرآن میفرماید: او متوجه اثر رسول [یعنی جایی که جبرئیل ایستاده بود] شد و از خاک آنجا برداشت. *- سامری گوساله را با سرمایه و هزینه خود مردمی که میخواست فریبشان دهد ساخت. طلای آنان را گرفت، ذوب کرد و برایشان گوساله ساخت تا آن را بپرستند! گوسالهاش نیز ویژگیهایی داشت که اهمّ آنها جاذبه «سمعی و بصر» بود: *- این گوساله اولاً به شکل خاصی ساخته شده بود و ثانیاً از طلا بود، لذا نگاه مردم به آن جلب و جذب میشد. *- این گوساله به نوعی مهندسی شده بود که وقتی باد از مخرجش وارد میشد، در پیچ و خمهای داخل میچرخید و به هنگام خروج از دهان، صدای خاصی تولید میکرد. وضعیت امروز: امروزه، سامری، گوساله و گوساله پرست، به مراتب بیشتر از روزگاران گذشته است. سامریها: *- نوابغ، فرهیختگان، نخبگان و اندیشمندان بسیاری وجود دارند که تمام همّ و غمّ و همت و توان خود را صرف ساختن انواع و اقسام «گوساله» کردهاند. هدف آنها، همان بدل زدن و جایگزین نمون گوساله به عنوان «إله و معبود» برای اذهان عمومی است، تا به جای توحید و وحدت، حول محور خداپرستی، آن گوسالهها را بپرستند و حول محور آنها جمع شوند. امروزه، صاحبان «زر و زور و تزویر»، در هر کجا و در هر لباس یا مقامی، همان سامریها هستند. سامری بزرگ و سامریهای کوچکتر در جوامع متفاوت. گوساله: گوسالهی سامری نیز امروز یکی و دو تا نیست، بلکه فراوانند. چرا که جمعیت مخاطبین نیز فراوان است و نظر هر کدام را باید به «گوساله»ی مطلوب خودش جلب کرد. و جالب آن که الزاماً از جنس مجسمه نیستند، بلکه گاه شبیه آدم هستند. تمامی این گوسالهها، با ثروتهای همان مردم بدبختی ساخته شده است که به جبر و اختیار، به سوی گوسالهپرستی دعوت میشوند. منابع زیر زمینی چون: نفت و گاز و سایر معادنی چون: طلا، نقره، الماس، اورانیوم ...، هم چنین منابع طبیعی مثل کشاورزی، دامپروری، آبراهها، بنادر ... و نیز حاصل تمامی تلاش مردم، به جیب سامریها میرود تا گوسالهها را درست کنند. بیشترین جاذبهی این گوسالهها نیز در همان «سمع و بصر» است. بخش بصرش (دیداری) با نمایش جلوههای علمی، جلوههای قدرت، جلوههای وحشیگری و سپس جلوههای مطلوب ثروت و قدرت و جاذبههای رفاهی و جنسی و ...، به نمایش گذاشته میشود و بخش سمعش (شنوایی)، با کلام. نظریه، فرضیه، دورغ، تهمت، فتنه، تهدید، شایعه، جوّسازی و ...، که همه با کلام است. کلام، معجزهی عصر ماست، چنان چه خداوند متعال معجزهی آخر الزمان را کلام الله قرار داد تا این کلامهای دروغین را افشا و خنثی کند. مطبوعات، انتشارات، شبکههای تلویزیونی، ماهواره، اینترنتی [شبکههای اجتماعی – شبکههای خبری و ...]، هنر هفتم در سینما و تأتر، موسیقی و ...، همه «ابزار» تغذیه «سمعی و بصیری» هستند، چرا که چشم و گوش، دو منبع دریافت انسان برای درک میباشد. البته شراب و مواد مخدر را نیز تنگش میگذارند، تا هوش و هواس درستی باقی نماند و گوساله، از خدا و نیز سامری از پیامبر خدا و «ایسم» یا صدای باد در مخرج، شکم و دهان گوساله، از کلام حق تشخیص داده نشود. گوساله پرستها: گوساله پرستها، همان مردم بدبخت و عوامی هستند که پس از شنیدن تمامی استدلالهای عقلی و دیدن معجزات عینی؛ ایمان آوردند یا دست کم اسلام آوردند (تسلیم دین الهی شدند)؛ اما در کوتاهترین زمان، با کمترین فتنه و با دیدن گوسالههای طلایی، عقل و قلب و چشم و گوش را به باد دادند و گفتند: فعلاً به پرستش همین گوساله مشغول میشویم، تا پیامبرمان بازگردد. حالا یا موسی (ع) باز گردد، یا عیسی (ع) باز گردد و یا مهدی سلام الله علیه ظهور کند.
ع. چینیچیان
|
نظرات شما عزیزان:
|
نویسنده: مهدی آئین پرست
׀ تاریخ: سه شنبه 10 تير 1393برچسب:سکولار,رضاخان,صادق زیباکلام,گوساله سامری,صهیونیست, ׀ موضوع: <-PostCategory->
׀
|
|
|
|